Sifat berhati-hati itu tidak pernah salah. Cuma elak berlebihan. Menyekat potensi sebenar sesuatu bisnes.
Tip :
+ Test skala kecil dahulu. Buat sikit-sikit. Jual. Bagi pihak ke tiga komen. Rekodkan. Tambah baik lagi.
+ Research untuk bagi sesuatu produk itu lebih mudah disampaikan. Tiru dan inovasi produk sedia ada.
+ Hasilkan 'imej' produk kita. Tanya, kalau saya tunjuk ini, nama ini, rupa ini, apa yang Tuan bayangkan? Rekod lagi.
.
.
Orang berjaya buat research seperti Einstein. Kaji semua, apa yang kurang, cipta sesuatu yang dapat selesaikan masalah ramai orang.
Hampir 2 bulan saya test modul Abs Optometri pada sebuah kedai di utara. Ia termasuk cara komunikasi yang efektif.
Hasilnya :
Persepsi pelanggan jauh berbeza sebelum ini. Optometris dipandang 'specialist'.
Beliau lebih bersemangat, dan mahu ditunjukkan jalan untuk melebarkan lagi cawangan keduanya dalam masa setahun.
Roadmap dibentangkan.
Shahrizal Redwan
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Jom Kongsi Pendapat Anda: