Khamis, 28 Julai 2016

Terlalu berhati-hati?

Sifat berhati-hati itu tidak pernah salah. Cuma elak berlebihan. Menyekat potensi sebenar sesuatu bisnes.

Tip :

+ Test skala kecil dahulu. Buat sikit-sikit. Jual. Bagi pihak ke tiga komen. Rekodkan. Tambah baik lagi.

+ Research untuk bagi sesuatu produk itu lebih mudah disampaikan. Tiru dan inovasi produk sedia ada.

+ Hasilkan 'imej' produk kita. Tanya, kalau saya tunjuk ini, nama ini, rupa ini, apa yang Tuan bayangkan? Rekod lagi.
.
.
Orang berjaya buat research seperti Einstein. Kaji semua, apa yang kurang, cipta sesuatu yang dapat selesaikan masalah ramai orang.

Hampir 2 bulan saya test modul Abs Optometri pada sebuah kedai di utara. Ia termasuk cara komunikasi yang efektif.

Hasilnya :

Persepsi pelanggan jauh berbeza sebelum ini. Optometris dipandang 'specialist'.

Beliau lebih bersemangat, dan mahu ditunjukkan jalan untuk melebarkan lagi cawangan keduanya dalam masa setahun.

Roadmap dibentangkan.


Shahrizal Redwan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...