Bila dapat 'hidu' apa yang orang perlukan,
mereka cepat-cepat penuhi permintaan , "Saya nak jadi nombor satu!!!!!"
mereka cepat-cepat penuhi permintaan , "Saya nak jadi nombor satu!!!!!"
Inilah apa yang dilakukan oleh sebuah syarikat rangkaian makanan dari British, Pret A Manger.
Pada waktu makan tengah hari di New York, semua kedai yang menyediakan makanan masih guna konsep 'makan di atas meja sambil menunggu order'.
Golongan profesional yang sibuk, merasakan konsep ini membuang masa.
Mereka membawa bekal makanan dari rumah atau terus meninggalkan sahaja nikmat makan tengah hari.
Kaitan jimat masa itu sungguh kuat!
.
.
.
.
Pret A Manger menyediakan sandwich segar setiap hari. Dengan konsep yang dipermudahkan, hanya beberapa minit diperlukan untuk membeli.
Pelanggan profesional telah lama menanti 'keajaiban' ini berlaku!
Ia kekal relevan hingga ke hari ini.
.
.
.
.
Bisnes yang berjaya, sentiasa mahu memandang dari sudut pandangan pelanggan.
Walaupun segmen pelanggan itu sendiri belum wujud lagi secara sah.
Mencari akan masalah 'kumpulan baru' ini amat penting, kerana keuntungannya adalah berlipat kali ganda.
-Shahrizal Redwan-
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Jom Kongsi Pendapat Anda: