Selasa, 29 Disember 2015

Staff di ajar menjadi USAHAWAN, supaya mereka lebih menghargai PELANGGAN.


15 Disember 2015 : 
Pagi ni diskus tentang 'homework' yang dah diberi minggu lepas. Semangat betul mereka lakukan kerana telah lebih dari setahun diberi training untuk jadi usahawan.
Saya nak suatu hari nanti mereka berfikir 
Bagaimana ..
buat marketing cara yang jimat...
teknik menjual gaya empati..
handle 'training' untuk staff..
pandai buat budget..
Tapi hari ni agak berbeza..
Saya mahu mereka sendiri hasilkan 
VISI..
MISI..
untuk setiap 'department' berdasarkan bidang tugas yang diberi.
.
.

Bila mereka cuba buat sendiri,
Visi dan Misi itu sendiri pun mereka kurang jelas maksudnya. Asyik duk kata
"Erm... Erm..."
Tapi oklah, ada juga mereka berusaha memberikan jawapan. ðŸ˜Š
Saya perjelaskan pada mereka.
Saya diskus dengan pergi pada setiap 'group department.'
.
.
Bila melakukan sesuatu 'projek' dengan adanya panduan apa yang nak dicapai (Visi), barulah segala tindakan (Misi) kita lebih fokus kepada sesuatu KEJAYAAN yang kita impikan.
Hari ini lebih kepada bagaimana nak gembirakan pelanggan dan bakal pelanggan Rizal Optometris.

-Shahrizal Redwan, Optometris.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...