Khamis, 24 Disember 2015

Lagi setahun Doktor Perubatan kelulusan Mesir.


Bila tiba giliran satu famili untuk buat penilaian power mata, staff saya yang paling 'energetik', Tuan Ijal, memanggil Tuan Aiman, dan 'pasangannya' CikPuan Maisara. Saya hairan mula-mula, kerana MUKA SAMA keduanya!
Rupa-rupanya adik-beradik. smile emoticon
Ramahnya mereka berdua.
.
.
Tuan Aiman dah 6 tahun pakai cermin mata yang sama.
"Setakat ni rekod paling lama pakai dengan keadaan cermin yang tak banyak calar lagi nih." 
Tersenyum beliau bila saya memujinya.
.
.
Tuan Ijal memberitahu, CikPuan Maisara ini bakal Doktor Perubatan.
"Setahun je lagi!" Bersemangat bila saya bertanya berapa lama lagi untuk habis belajar.
Teringat saya bila mengisi borang permohonan untuk masuk ke Universiti dahulu, pilihan pertama adalah,
DOKTOR PAKAR BEDAH MAYAT.
Fuhh! Lega tak dapat.. Hahahaha..
.
.
Tuan Aiman mahukan yang 'lasak'. Kanta lebih tahan calar disamping boleh tingkatkan kejelasan semasa 'drive' diwaktu malam.
Power beliau sedikit sahaja perubahan. Tetapi penilaian cara melihat bila gunakan komputer, agak terbeban. Tapi masih terkawal. Perlu 3 bulan sekali untuk dinilaikan.
Tuan Aiman tertarik dengan video iklan Crizal di ruang niaga Rizal Optometris.
"Oh! Saya nak yang macam tu!"
Tuan Ijal pun tunjukkan 'sampel' kanta tersebut.
Rekod : "Pelanggan yang dah cuba kanta Crizal, tetap mahukan jenama yang sama bila menempah spek yang baru."
.
.

Shahrizal Redwan.
Optometris.
Rizal Optometris Kuala Kangsar & Klebang Ipoh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...