Khamis, 24 Disember 2015

Berkali-kali buat cermin mata, SAKIT KEPALA tetap ada! Perlu buat UJIAN KHAS!



Kalau time sakit sangat kepala, kita sanggup lakukan apa sahaja. Benda yang takut-takut kita buat, kita buat juga. Dah tak peduli apa-apa dah. 
Sehinggakan kita berani tak nak jawab kertas soalan PEPERIKSAAN!

Ibu-ibu, ayah-ayah....

Sakit kepala boleh berpunca dari cara mata anak kita melihat. Cara mereka gunakannya. Kuat ke, lemah ke, atau ada isu-isu lain yang berkaitan dengan sistem penglihatan.

Mereka sendiri kadang-kadang tidak tahu ia berpunca daripada matanya, lebih tepat lagi PENGLIHATAN mereka.

10 orang yang datang ke praktis saya dan mengadu sakit kepala, 9 daripadanya boleh disebabkan oleh masalah penglihatan.

Orang lain nampak tulisan LEBIH HITAM pada buku, tapi dia nampak tulisan menjadi kabur. Ada yang kejap-kejap je terangnya. Ada pula yang kerap sangat kabur.

Ibu-ibu, ayah-ayah...

Anak-anak takut sebenarnya nak cerita mereka ada masalah ini. Takut dilabelkan sebagai pemalas. Takut dilabelkan sebagai pemberi alasan No 1! Takut mereka bukan lagi anak kesayangan kita juga.

Mereka juga nak berjaya. Mereka juga mahu dipuji akan rajinnya. Dapat 'A' banyak, lagilah mereka rasa bangga dapat harumkan nama kita.

Tapi ada halangan besar yang mereka sendiri pun tidak tahu. Kalau kita dah banyak mencari ikhtiar, cuba pula lakukan penilaian, cara melihat mereka.

Mungkin itulah satu-satunya punca yang mencetuskan semuanya.

Ibu-ibu, ayah-ayah...


Seperti keluarga Tuan Sahudin, dulu ada dua anak mereka mempunyai sedikit 'kekacauan' yang berlaku pada cara mata mereka melihat ketika belajar.

Seorang daripadanya telah mendapatkan rawatan, manakala seorang lagi hari ini baru mendapatkan khidmat nasihat dan rawatan dari Rizal Optometris.

Jom kita CONFIRMKAN cara melihat anak-anak kita!

"Kejayaan dengan Penglihatan"
.
.

Shahrizal Bin Redwan.
Optometris.
Pakar Cara Melihat untuk Belajar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...