Semalam saya singgah kat cawangan saya atas satu urusan 'interview'. Adakah dia calon yang saya cari?
Tiba-tiba handphone bunyi "Keting ting.. ting.."
Bunyi email masuk.
Ada satu report yang di emailkan oleh Team saya di Kuala Kangsar, ada appointment pelanggan dari Pulau Pinang. Nak confirmation available tak esok (hari ini).
"Esok saya tak ke mana. CikPuan Afiqah call balik pelanggan tu ya." Saya terus call untuk maklumkan.
Pelanggan ini mempunyai anak berusia 5 tahun. Agak susah nak bekerjasama bila cuba di bawa di kedai lain.
Part ni isteri saya terus handle. Daripada beliau juga lah saya belajar bagaimana nak beri dorongan pada budak 5 tahun untuk suka dekat kita.
Bila dah suka, barulah kita boleh jalankan tugas sebagai seorang Optometris.
Tengah main 'Hi-5' (cara nak bagi budak seronok), kebetulan anak pelanggan lain juga datang,
"Nak juga!!" Tangan dah siap angkat.
Sebab siapa 'Hi-5' dia dapat sticker comel.
Riuh satu kedai telatah anak-anak ni.
.
.
.
.
Terima kasih pada yang Like dan share page saya. (FB : Rizal Optometris).
Kerana tindakan anda menyebabkan ibubapa adik Aina, 5 tahun, lebih tahu apa yang berlaku dan isu-isu berkenaan penglihatan anak mereka.
"Rawatan awal, adalah jalan yang terbaik."
-Shahrizal Redwan, Optometris.
Rizal Optometris, Kuala Kangsar.
Rizal Optometris, Kuala Kangsar.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Jom Kongsi Pendapat Anda: