Selasa, 15 September 2015

Tips Memilih Cermin Mata

"ALAHAI... Mahal betul cermin mata bini aku," - SUAMI.
--------------------------------------------------------------

Jika isteri ke kedai cermin mata, apa suami akan buat, setelah 5 tahun kahwin mungkin?
A. Main smartphone. (spek isteri bayar)
B. Semua spek yang isteri cuba akan kata "Ok, cantik juga, ikutlah awak." (spek isteri bayar)
C. "Kenapa mahal sangat? Cermin apa mahal sangat ni?". (spek SUAMI BAYAR)
D. "Belilah apa yang you nak, i bayarkan. Biar i jaga anak-anak." 


Orang yang tiada rabun mungkin tidak tahu tentang banyaknya pilihan 'versi' kanta bagi membetulkan rabun.

Power rabun yang tinggi, silau yang berlebihan, pandangan seperti HD dan bertujuan melindungi mata memerlukan teknologi yang terkini . Semestinya ia mempengaruhi harga sesuatu kanta yang dipilih.

Apa pilihan itu? Jom kita jadi PAKAR sikit dengan tahu 'versi' pilihan kanta dibawah. Bolehlah cerita sikit-sikit dekat SUAMI : (saya mengambil contoh kanta CRIZAL dari ESSILOR) :

+ RINGAN & NIPIS - Kepadatan cermin di nilaikan melalui nombor ‘INDEKS’ : 1.5, 1.56. 1.60, 1.67. Lebih tinggi nilai ini, lebih padat dan ringan kanta tersebut. Indeks 1.6 contohnya sangat sesuai bagi rabun -300 ke atas.

+ TAHAN PECAH - Di namakan dengan AIRWEAR Crizal, ia diperbuat dari bahan plastik yang paling kuat iaitu polikarbonat. Bezanya dengan jenama lain, ia tidak menjadikan mata letih untuk digunakan seharian.

+ Nampak macam KRISTAL - saya syorkan AIRWEAR Crizal. Penampilan lebih yakin dan berkarisma bagi yang banyak bertemu dengan pelanggan.

+ Nak kanta berubah GELAP SECARA AUTOMATIK - Teknologi generasi ke 7 digunakan pada kanta Crizal. Dengan nama CRIZAL TRANSITIONS 7. Kanta ini sensitif pada cahaya matahari dan mempunyai 100 % perlindungan dari UV.

+ RABUN JAUH & DEKAT sekali pada satu cermin - Lebih dikenali dengan nama MULTIFOKAL. Menjadi pilihan utama bagi yang telah berumur 40 tahun ke atas. Siri Varilux Essilor memiliki teknologi paling maju.

Essilor adalah syarikat PERTAMA DI DUNIA, mencipta kanta jauh & dekat pada satu cermin (tanpa ada garisan). Ia lebih dikenali dengan kanta MULTIFOKAL.

Mendapat pengiktirafan dari majalah terkenal Forbe’s kerana telah terpilih sebagai syarikat yang PALING INOVATIF dalam menghasilkan KANTA NO 1 di dunia.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...