Selasa, 15 September 2015

RAHSIA GAMBAR KAHWIN nampak HEBAT walaupun pakai CERMIN MATA.



Musim perkahwinan sudah bermula. Ramai bakal pengantin sibuk membuat persiapan untuk hari bahagia mereka. Di sini kami kongsikan rahsia supaya gambar perkahwinan nampak cantik dan hebat, walaupun pengantin memakai cermin mata. 



Ada beberapa tips macam mana nak pilih CERMIN MATA nampak lebih SPECIAL pada hari perkahwinan:

+ RIMLESS FRAME : Cermin mata yang tiada ‘frame’ sekeliling kanta. Lebih ringan, tiada gangguan outline wajah dan jika gambar di ambil dari jarak 10 kaki, tak perasan pun pengantin pakai cermin mata (kecualilah power dah tahap gaban).

+ FRAME WARNA SILVER @ GUNN (stainless steel atau titanium) : Tindakan ini menaikkan seri wajah. Sebab itu orang yang bekerja korporat banyak pilih warna ini kerana nampak yakin pada yang melihat. Jadi, pengantin akan nampak lebih berkeyakinan, dan gambar yang di shoot nampak lagi BERSERI. Terutama kepada si lelaki.

+ FRAME PLASTIK - Tak menjadi masalah memilih dari frame jenis ini. Warnanya haruslah gelap supaya nampak lebih GAGAH di depan TOK KADI. smile emoticon . Ya, hitam sahaja, tak boleh design yang dari 3 batu orang dah tahu anda pakai spek baru.

+ ELAKKAN CERMIN AUTOMATIK GELAP - Tak kiralah dari jenis FOTOGREY atau yang lebih baik seperti TRANSITIONS, kanta jenis ini kurang sesuai bila bergambar secara ‘OUTDOOR’. Mata pengantin akan tenggelam dan hilang sedikit sifat ‘natural’ wajah. Cuba tanya fotografer, mereka fokus kamera dekat mata ke atau tempat lain?

+ Pilih KANTA MULTICOATED yang BERKUALITI - Terdapat banyak jenama dipasaran. Saya cadangkan dari pengeluar ESSILOR & NIKON. Cuma elakkan dari jenis ‘blue coat’ yang di cipta khas untuk tapis cahaya berbahaya dari gadjet & komputer. Jenis ini lebih ‘silau’ pada kamera berbanding yang lain.

Saya juga meminati bidang fotografer. Belum lagi mencuba skill saya pada PENGANTIN BARU. Ada sesiapa nak bagi peluang? smile emoticon

“Selamat Pengantin Baru, Semoga Bahagia ke Anak Cucu”

Shahrizal Redwan.
Rizal Optometris.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...