Selasa, 15 September 2015

Cermin mata jenis PLASTIK

8 dari 10 orang, memilih FRAME PLASTIK.
--------------------------------------------------------

Saya sendiri memilih frame plastik kerana ia memberi ketahanan sedikit dari anak-anak yang sekarang berada pada fasa 'INGIN TAHU' dan anggap cermin mata adalah 'MAINAN'. 

Bila dapat capai, diusahanya untuk 'membuka' kaki frame seluas-luasnya. Kening saya mula naik ke atas, mulut terlopong luas! ANAKKK!!

Abah saya sentiasa berpesan "Jangan di marah cucu tu, kita yang salah letak merata." Memang Tok Abah lah SUPERMAN anak-anak. Menyelamat ketika susah. smile emoticon

Frame ini boleh dipasang dengan apa jenis cermin. Tetapi ada beberapa perkara perlu dititik beratkan. 

+ Jika hidung jenis penyek, ambil frame versi 'ASIA'. Pelapik hidungnya lebih panjang dan luas. Jika dari jenama yang mahal, hati-hati kerana ada darinya versi 'EROPAH'. Lainlah jika hidung anda mancung berlekuk. smile emoticon

+ Bola mata jenis yang KELUAR dari outline sisi wajah - Ada orang dahinya lebih jauh ke depan berbanding 'soket' matanya. Mereka ini sesuai untuk frame plastik sebab dahi telah bertindak sebagai 'stopper'. Jika sebaliknya, bulu mata akan sentiasa kena pada cermin frame. Dah siap tempahan nanti, nyesal sebab RIMAS. 

+ Berat - Ikut aktiviti harian ya. Jika yang banyak berpeluh, ambil yang ringan dan yang mudah di adjust 'pencangkuk telinga'.
Kalau tak aksi 'melorot' menjadi sahabat baik anda. smile emoticon

+ Warna - Jangan ambil frame plastik yang guna teknik 'spray'. Ambil yang warnanya kekal didalam badan frame itu sendiri. Teknik spray mudah turun warna.

Nak tahu jenis frame plastik apa yang dibuat sejak 1940an dan masih digunakan pada hari ini? Like Page Rizal Optometris. Boleh jadi pakar frame plastik!

Shahrizal Redwan.
Rizal Optometris.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...