Selasa, 1 September 2015

Cermin mata ‘ANGKASA LEPAS’ pertama diiktiraf oleh NASA !!


Angkasawan NASA - Michael Bloomfield berkata :

"Jika anda menggerakkan kepala anda secara laju/kuat, cermin mata anda mungkin akan terkeluar dari kedudukan wajah - ia tidak berlaku dengan jenama SILLHOUETTE, ia sentiasa disitu : diwajah anda.”

Sejak tahun 2000, bingkai jenama Sillhouette daripada koleksi 'Titan Minimal Art’ telah menjadi cermin mata rasmi untuk semua angkasawan NASA yang berpangkalan di Washington,DC.

Bingkai ini telah berjaya menjalankan tugas dengan jayanya tanpa sebarang masalah setelah melakukan lebih dari 30 misi ke angkasa lepas.

Ia tidak mempunyai sebarang skru dan mempunyai berat 1.8 gram sahaja. ‘Temple’nya yang elastik akan memastikan pegangan yang kukuh walaupun berada pada tempat yang tiada graviti.

Pada tahun 1964, syarikat yang berasal dari negara Austria mula menghasilkan bingkai berjenama ini. Dibangunkan oleh Arnold Schmied, dengan pemikiran berkonsepkan revolusi baru menjangkaui rekabentuk pada zamannya. 

Bingkai yang dihasilkan tidak akan mewujudkan rasa yang tidak selesa dan ia dijadikan ‘aksesori' yang wajib dimiliki. Bukan hanya sekadar ‘medical aids’ untuk merawat penglihatan yang terjejas.

Daripada lima orang pekerja, syarikat ini telah berkembang dan kini mempunyai lebih dari 1,500 orang pekerja di lokasi yang sama di Linz, Austria.

Siapakah antara artis yang memakainya?
# Tom Cruise dalam filem ‘Collateral’ pada tahun 2004.
# Patrick Dempsey, pelakon popular dalam rancangan tv.
# David Caruso, pelakon utama dalam drama bersiri terkenal CSI Miami.



Rasai sendiri pengalaman Sillhouette di wajah anda, hanya di Rizal Optometris.

“Penglihatan yang sihat, Seribu makna sepanjang hayat”

Shahrizal Redwan
Rizal Optometris

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...