Selasa, 15 September 2015

Masalah bila pakai cermin mata


PEMAKAI CERMIN MATA : Lakukan INI, anda akan nampak seperti DETEKTIF HEBAT !


Setiap kali berpeluh, cermin mata asyik melorot ke bawah hidung. Nak bernafas pun susah. Ya lah, kalau frame dah PENYEK lubang hidung, macam mana nak bernafas dengan baik? Satu lagi dah nampak macam orang yang berusia. Hanya orang yang pakai cermin mata membaca sahaja letak frame dekat hujung hidung. 

Tapi bukanlah hari-hari kan? Kecualilah pada orang yang memang melakukan aktiviti Outdoor atau memang beliau banyak berpeluh setiap hari. Memanglah ia jadi isu yang besar. Ada masa juga rasa nak campak cermin mata ni ke dinding. Asyik nak kena tolak balik kat atas batang hidung.

Perasan tak kalau dalam drama, bila pelakon tu nak buat keputusan korporat, mesti buka cermin mata atau TOLAK CERMIN MATA bagi rapat ke wajah guna jari telunjuk. Fuhhhh! memang nampak COOL sangat! Penuh YAKIN seperti DETEKTIF ! Jadi, kalau nak bagi nampak konfiden depan sesiapa, buat-buat tolak spek tu ya.

Saya dapat rungutan lebih kerap pada orang yang memilih frame dari jenis plastik. Bila nak di 'servis', framenya sangat berminyak termasuk lah cerminnya. Ada juga keliling cerminnya dah berlumut sehingga bila dicuci dalam mesin 'ultrasonic', air yang jernih tadi bertukar seperti air kolam yang berlumut.

Nak tahu rahsia seorang pelanggan yang speknya nampak baru walau sudah 2 tahun dipakai? Best tips dari seorang pakcik ni. Saya turut lakukan. Terbukti berkesan! 

Insha Allah pada artikel yang akan datang saya akan kongsikan. Jangan lupa LIKE page Rizal Optometris ya. smile emoticon

Shahrizal Redwan.
Rizal Optometris

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...