Jumaat, 14 Februari 2020

Berdebar nak bagi cermin multifokal kali pertama

Masa klien collect Multifokal buat kali pertama...

(Oh! Lupa nak beritahu. Multifokal ni cermin untuk bantu orang yang ada rabun. dekat ya. Tak ada garisan macam orang dulu-dulu - lihat gambar)

Saya ni cukuplah risau takut-takut terkejut klien saya ni dengan design advance Multifokal ni.

Ya lah, semua orang pun akan rasa kekok kalau kali pertama. 

Macam nak terjun guna payung terjun kali pertama. Mesti kekok dan takut kan?

Bayangkan kalau dah banyak kali terjun. Mesti tahap pro kan?

Saya pun katalah, selalunya orang yang pakai Multifokal ni,

+ Rasa gayat bila berjalan

+ Nampak kabur berbayang pandangan sisi

+ Rasa sukar nak cari zon yang jelas bila nak membaca..

Dan banyak jugalah poin saya cerita. Beliau tak pakai pun lagi.

Rutin saya memang akan cerita semula supaya tak terkejut lah nanti.

Alih-alih... beliau cakap,

“Kenapa saya tak ada rasa semua tu ya.”

Saya ambil rekod. Confirm memang itu rekod dan cermin mata beliau.

“Saya rasa ok je. Kabur-kabur bila tengok kaki tu biasalah.”

.

Multifokal sememangnya perlu pemeriksaan dan pemberian power yang sesuai dengan pekerjaaan.

Tugas yang bagus patut diberi kepada Tuan Muhammad Syamil Abdullah Make, Optometris handsome di praktis saya. 😆

.
Gambar : dari google.




Rizal 
Optometris

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom Kongsi Pendapat Anda:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...